Резултати: ФИНАЛНИ РЕЗУЛТАТИ
ИНОВАТИВНИ МЕТОДОЛОГИИ И ТЕХНОЛОГИИ ЗА ПОВИШАВАНЕ НА ДВИГАТЕЛНИТЕ И СОЦИАЛНИ УМЕНИЯ НА ДЕЦА С ПРОБЛЕМИ В РАЗВИТИЕТО –
ПОСТИГНАТИ РЕЗУЛТАТИ И БЪДЕЩИ СЪВМЕСТНИ ДЕЙСТВИЯ
- Предложен, разработен и експериментиран е иновативен модел за развиване чрез игра на двигателните и социални умения на деца със специални потребности, подпомагани и мотивирани от асистиращи компютъризирани и роботизирани технологии
- Нови знания в областта на медико-социалните и психолого-педагогически науки за обогатяване методите за работа с деца с нарушения и специални потребности
- Нови научно-приложни знания в областта на роботизираните системи и интегрирането им с иновативни сензорни и компютърни технологии.
- Статистически анализ на резултатите от експериментите за всяка конкретна игра - поне 8 от новосъздадените игри са забавни и полезни за деца със специални потребности по общото мнение на участващите в анкетата педагози по глобалния критерий „УСПЕШНОСТ НА ИГРАТА“
- Предложен е нов модел за анализ и оценка в процеса на разработване на игри
- За първи път бяха обединени усилията на учени инженери, лекари, логопеди, социални работници, психолози и специални педагози, които никога до сега не са имали общи научни интереси
- Допълнителен резултат от проекта е, че чрез предложените игри децата възприемат и придобиват опит как да се използват модерните компютъризирани и роботизирани технологии, което ще определи социално-значимо поведение им в бъдеще
- Чрез информация и публичност за проекта изграждаме иновативна визия за ИГРАТА при децата и ФУНДАМЕНТАЛНАТА И РОЛЯ за физическото, когнитивното, емоционално и социално развитие и ПРАВО НА ВСЯКО ДЕТЕ!
- Финансовия механизъм на Европейското Икономическо Пространство ни даде възможността да проверим на практика научните ни очаквания за потенциала на технологиите асистиращи играта при деца със специални образователни потребности и възможността да правим изследвания в област, която е неясна и в начален стадий
УСТОЙЧИВОСТ НА ПРОЕКТА
Въз основа на постигнатите научно-приложни резултати, двигателна и социална активност, която наблюдавахме и позитивната емоция, с която децата със специални потребности възприеха игрите и новите модерни технологии, считаме, че нови изследвания с преподаватели и студенти от педагого-психологическите и медико-социални науки, както и бъдещи съвместни действия с практикуващи в областа специалисти и представители на регионални ресурсни центрове и дирекции за социално подпомагане, трябва да бъдат продължени в рамките на нови проекти, за които ще търсим европейско финансиране.