Резултати: ФИНАЛНИ РЕЗУЛТАТИ

ИНОВАТИВНИ МЕТОДОЛОГИИ И ТЕХНОЛОГИИ ЗА ПОВИШАВАНЕ НА ДВИГАТЕЛНИТЕ И СОЦИАЛНИ УМЕНИЯ НА ДЕЦА С ПРОБЛЕМИ В РАЗВИТИЕТО – ПОСТИГНАТИ РЕЗУЛТАТИ И БЪДЕЩИ СЪВМЕСТНИ ДЕЙСТВИЯ

  1. Предложен, разработен и експериментиран е иновативен модел за развиване чрез игра на двигателните и социални умения на деца със специални потребности, подпомагани и мотивирани от асистиращи компютъризирани и роботизирани технологии
  2. Нови знания в областта на медико-социалните и психолого-педагогически науки за обогатяване методите за работа с деца с нарушения и специални потребности
  3. Нови научно-приложни знания в областта на роботизираните системи и интегрирането им с иновативни сензорни и компютърни технологии.
  4. Статистически анализ на резултатите от експериментите за всяка конкретна игра - поне 8 от новосъздадените игри са забавни и полезни за деца със специални потребности по общото мнение на участващите в анкетата педагози по глобалния критерий „УСПЕШНОСТ НА ИГРАТА“
  5. Предложен е нов модел за анализ и оценка в процеса на разработване на игри
  6. За първи път бяха обединени усилията на учени инженери, лекари, логопеди, социални работници, психолози и специални педагози, които никога до сега не са имали общи научни интереси
  7. Допълнителен резултат от проекта е, че чрез предложените игри децата възприемат и придобиват опит как да се използват модерните компютъризирани и роботизирани технологии, което ще определи социално-значимо поведение им в бъдеще
  8. Чрез информация и публичност за проекта изграждаме иновативна визия за ИГРАТА при децата и ФУНДАМЕНТАЛНАТА И РОЛЯ за физическото, когнитивното, емоционално и социално развитие и ПРАВО НА ВСЯКО ДЕТЕ!
  9. Финансовия механизъм на Европейското Икономическо Пространство ни даде възможността да проверим на практика научните ни очаквания за потенциала на технологиите асистиращи играта при деца със специални образователни потребности и възможността да правим изследвания в област, която е неясна и в начален стадий

УСТОЙЧИВОСТ НА ПРОЕКТА

Въз основа на постигнатите научно-приложни резултати, двигателна и социална активност, която наблюдавахме и позитивната емоция, с която децата със специални потребности възприеха игрите и новите модерни технологии, считаме, че нови изследвания с преподаватели и студенти от педагого-психологическите и медико-социални науки, както и бъдещи съвместни действия с практикуващи в областа специалисти и представители на регионални ресурсни центрове и дирекции за социално подпомагане, трябва да бъдат продължени в рамките на нови проекти, за които ще търсим европейско финансиране.